PROGRAMACIÓ
ANUAL CURS 2016-2017
L'Associació de pares i mares
del CEIP LA PEA va ser creada al setembre del 2009 i registrada en el Registre
d'Associacions de la Comunitat Valenciana (Insc 1ª CV-01-045376-V) i en el de
la Conselleria d'Educació (num 1695), tal com exigeix la Llei.
Segons l’article 51.2 del ROF, DECRET 39/2008, de 4 d’abril, del
Consell, sobre la convivencia en els centres docents no universitaris
sostinguts
amb fons
públics i sobre els drets i deures de l’alumnat, pares, mares, tutors o
tutores, professorat i personal d’administració i servicis. [2008/4159]
2. Les
associacions de pares, mares, tutors o tutores d’alumnes assumiran, entre
altres, les finalitats següents:
a) Assistir
els pares, mares, tutors o tutores en tot allò que concernix l’educació dels
seus fills i filles o pupils i pupil·les.
b) Col·laborar en les activitats educatives dels centres
docents.
c) Promoure
la participació dels pares, mares, tutors o tutores des alumnes en la gestió
del centre.
3. En cada
centre docent podran existir associacions de pares i mares d’alumnes integrades
pels pares, mares, tutors o tutores.
Tanmateix,
els fins de la associació, tal com vénen arreplegats en els nostres
Estatuts, són:
a) Assistir als pares, mares o tutors, en tot allò que
pertoca a l'educació dels seus fills o pupils.
b) Col·laborar en les activitats educatives del centre.
c) Promoure i facilitar la participació dels pares, mares o
tutors dels alumnes en la gestió del centre.
d) Assistir als pares, mares o tutors dels alumnes en
l'exercici del seu dret a intervindre en el control i gestió del centre.
e) Facilitar la representació i la participació dels pares,
mares o tutors dels alumnes en el consell escolar de centre, per mitjà de la presentació de candidatures.
f) Vetlar
pel respecte als drets dels alumnes/as.
g) Promoure i
organitzar, si és procedent, la realització d'activitats extraescolars i
complementàries, culturals, esportives i recreatives.
h) Representar els
interessos generals dels pares, mares o tutors davant de les instàncies
educatives i altres organismes.
Per al
compliment d'estos fins, la Junta Directiva té previst realitzar les següents
activitats al llarg del curs, en la mesura en que disposem dels mitjans humans
i materials per a portar-les endavant. A més a més la Junta s’organitzarà
formant comissions de treball.
ACTIVITATS FORMATIVES PER A PARES/MARES
Es farán
xarrades i tallers per als pares i mares, amb contingut d’interés per a les famílies.
Contem per a això amb la col·laboració dels formadors de FAPA, Mancomunitat,
d’altres professionals i voluntaris.
- Durant el primer trimestre de curs es realitzará
una jornada de primers auxilis, subvencionat per la Consellería
d’educació.
- S’han sol·licitat a FAPA els següents cursos:
·
Animació lectora.
·
Educació emocional.
·
Utilització de les
noves tecnologies.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Aquest
any es realitzarán activitats extraescolars dirigides per empreses
especialitzades, en funció de la demanda dels socis. S’ofereixen al mes de
setembre i tindran una duració des d’octubre fins a maig, coincidint amb el
calendari escolar.
|
Activitats
extraescolar a data de 14/10/2016
|
||||
|
Activitat
|
Nombre
d’alumnes
|
Hubicació
|
Data de
l’activitat
|
Responsable
|
|
Patinatge
|
13
|
Pati
|
Dimecres
|
DOCENDO
|
|
Aerodance/Yoga
|
9
|
Gimnás
|
Dijous
|
DOCENDO
|
|
Multiesport
|
11
|
Pati
|
Dijous
|
Multiesport
|
|
Tir amb
arc
|
12
|
Pati
|
Dilluns/dimecres
|
GEDEO
|
Escola marinera, servei dirigit a les families que necessiten
deixar els xiquets avans de les 9:00 del matí.
|
Escola
matinera a data de 2/10/2015
|
||||
|
Nombre
d’alumnes
|
Hubicació
|
Data de
l’activitat
|
Responsable
|
|
|
8
|
Sala de
psicomotricitat
|
De
dilluns a divendres de 08:00 a 09:00
|
DOCENDO
|
|
·
S’Oferiran escoles vacacionals: Escola de Nadal, Escola
de Pasqua i Escola d'Estiu, per a atendré les necessitats de les famílies que
treballen.
ACTIVITATS LUDICOFESTIVES FORA DE L’HOLARI LECTIU
·
Festa de Halloween, el 28 d'octubre a les 17:00h, amb un
cercaviles i un berenar per als xiquets, a la qual estaran convidades les famílies
, els professors i representants de l'Ajuntament.
·
Festa de Nadal, on es visitaran els Patges Reals
·
Representació de l’AMPA en les Trobades d'Escoles en
Valencià, amb tallers de manualitats per als xiquets, desfilada, ...
·
Festa de Fi de Curs, amb un sopar d’alumnes, famílies,
professors i representants de l'Ajuntament. Convidarem a les futures famílies
sòcies del curs vinent. Hi haurà un Festival d’actuacions dels nostres alumnes
i activitats lúdiques per a tots els xiquets.
·
Ofertir activitats culturals.
·
Realització de tres tallers (un per trimestre) de
convivencia amb la col·laboració de
l’empresa Crea Natura Solucions Ambientals S.L., al CEA-Alberg Les Rodanes.
·
Realitzaren un viatge a l'estació d'esquí Valdelinares, a fi de
fomentar la convivència entre les famílies del centre, es fará durant el rimer
trimestre de l’any 2017.
·
Viatge a la piscina de torrent, a fi de fomentar
la convivència entre les famílies del centre, es fará al finalitzar el curs.
·
Realitzación de les II Jornades de convivencia entre tots
els alumnes de la localitat amb la temàtica dels jocs de taula.
·
Al mes de desembre realitzarem un rastrell solidari a la
locatitat.
ACTIVITATS LUDICOFESTIVES DINS DE L’HOLARI LECTIU
·
L’AMPA col.labora amb el Centre en festes de Nadal,
Falles, Carnestoltes, Pàsqua, o qualsevol activitat en la que requerisquen la
nostra participació o ajuda.
·
Participarem en la campanya d’Escoles Solidàries, al
voltant del Dia de la Pau.
ALTRES ACTIVITATS
·
Centralitzar la distribució de llibres, material escolar,
agendes, llibretes de comunicats a les famílies, folis i material.
·
Oferir les togues de Graduació i birrets per als alumnes
d'últim curs d'infantil i primària. A més a més es regalarà a estos alumnes la
Divisa de graduació amb la seua promoció com a record.
·
Dotació a l’escola mitjaçant el rappel arreplegat per la
compra de llibres de text en la editorial.
·
Continuar oferint a les famílies la Samarreta per a Actes
Comuns. S'establiran 2 períodes dins del curs perquè els pares puguen
adquirir-los.
·
L’AMPA pertany a la federació FAPA-València i a la
Coordinadora pel Valencià Camp de Túria.
·
Continuar consegint acords amb empreses per a conseguir
descomptes per als socis.
·
Col·laborarem amb les families en l’assaig dels balls del
final de curs oferint un lloc adecuat per a tal fi.
ACTIVITATS ECONÒMIQUES:
·
Control dels comptes, llistat de socis, accés a
subvencions i ajudes econòmiques.
·
Es sol·licitaran subvencions a l'Ajuntament de
Vilamarxant i a la Conselleria d'Educació.
·
Es realitzaran participacions de loteria nacional del
sorteig especial de Nadal, que es repartiran de forma voluntària, per a
obtindre beneficies que revertir en l’AMPA.
COMUNICACIONS AMB LES FAMÍLIES:
·
S'establix una comunicació per mitjà de circulars a
través dels alumnes amb la col·laboració del Centre.
·
A més s'enviaran per correu electrònic a aquelles
famílies que ens comuniquen les seues direccions.
·
L'associació té a disposició de les famílies i del Centre
un telèfon d'atenció: 644.74.31.40 i una adreça de correu electrònic ampavilamarxant@gmail.com
·
Al blog de l’AMPA: http://ampa-lapea.blogspot.com.es/ es penjaran els documents oficials de
l’AMPA, les activitats, notícies, suggeriments de les famílies, etc.
·
A la página de Facebook: https://www.facebook.com/ampalapea
·
I al Twitter @ampalapea
La Junta
Directiva realitzarà una reunió mensual com a mínim, prèvia comunicació als
seus membres. A més com a mínim una vegada en el curs convocarà l'Assemblea
General Ordinària a tots els associats en la sala d'audiovisuals del centre.
També es
reunirà la Junta amb la Direcció del Centre a fi d'informar i coordinar
activitats i idees, prèvia convocatòria, una volta per trimestre com a mínim.
L’AMPA participarà en el Consell Escolar del Centre, en el Consell Escolar
Municipal, i Junta d’Escolarització a través del seu representant designat per
acord de la Junta Directiva per a cobrir aquesta funció.
Qualsevol de les activitats i actuacions que proposen les comissions hauran
de ser aprovades per la Junta i consultades amb la Direcció del Centre i la
Regidoria d'Educació, i es realitzaran en funció que queden aprovades i es
compte amb recursos materials i humans per a desenvolupar-les.
Actualment, totes les famílies del CEIP LA PEA NO són sòcies de l’AMPA.