PROGRAMACIÓ P.G.A.

          PROGRAMACIÓ ANUAL CURS 2016-2017

 L'Associació de pares i mares del CEIP LA PEA va ser creada al setembre del 2009 i registrada en el Registre d'Associacions de la Comunitat Valenciana (Insc 1ª CV-01-045376-V) i en el de la Conselleria d'Educació (num 1695), tal com exigeix la Llei.

Segons l’article 51.2 del ROF, DECRET 39/2008, de 4 d’abril, del Consell, sobre la convivencia en els centres docents no universitaris sostinguts
amb fons públics i sobre els drets i deures de l’alumnat, pares, mares, tutors o tutores, professorat i personal d’administració i servicis. [2008/4159]

2. Les associacions de pares, mares, tutors o tutores d’alumnes assumiran, entre altres, les finalitats següents:
a) Assistir els pares, mares, tutors o tutores en tot allò que concernix l’educació dels seus fills i filles o pupils i pupil·les.
b) Col·laborar en les activitats educatives dels centres docents.
c) Promoure la participació dels pares, mares, tutors o tutores des alumnes en la gestió del centre.
3. En cada centre docent podran existir associacions de pares i mares d’alumnes integrades pels pares, mares, tutors o tutores.

Tanmateix, els fins de la associació, tal com vénen arreplegats en els nostres Estatuts, són:

a)   Assistir als pares, mares o tutors, en tot allò que pertoca a l'educació dels seus fills o pupils.
b)   Col·laborar en les activitats educatives del centre.
c)   Promoure i facilitar la participació dels pares, mares o tutors dels alumnes en la gestió del centre.
d)   Assistir als pares, mares o tutors dels alumnes en l'exercici del seu dret a intervindre en el control i gestió del centre.
e)   Facilitar la representació i la participació dels pares, mares o tutors dels alumnes en el consell escolar de centre,  per mitjà de la presentació de candidatures.
f)    Vetlar pel respecte als drets dels alumnes/as.
g)   Promoure i organitzar, si és procedent, la realització d'activitats extraescolars i complementàries, culturals, esportives i recreatives.
h)  Representar els interessos generals dels pares, mares o tutors davant de les instàncies educatives i altres organismes.



Per al compliment d'estos fins, la Junta Directiva té previst realitzar les següents activitats al llarg del curs, en la mesura en que disposem dels mitjans humans i materials per a portar-les endavant. A més a més la Junta s’organitzarà formant comissions de treball.



ACTIVITATS FORMATIVES PER A PARES/MARES

Es farán xarrades i tallers per als pares i mares, amb contingut d’interés per a les famílies. Contem per a això amb la col·laboració dels formadors de FAPA, Mancomunitat, d’altres professionals i voluntaris.

    • Durant el primer trimestre de curs es realitzará una jornada de primers auxilis, subvencionat per la Consellería d’educació.
    • S’han sol·licitat a FAPA els següents cursos:
·         Animació lectora.
·         Educació emocional.
·         Utilització de les noves tecnologies.


ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Aquest any es realitzarán activitats extraescolars dirigides per empreses especialitzades, en funció de la demanda dels socis. S’ofereixen al mes de setembre i tindran una duració des d’octubre fins a maig, coincidint amb el calendari escolar.

Activitats extraescolar a data de 14/10/2016
Activitat
Nombre d’alumnes
Hubicació
Data de l’activitat
Responsable
Patinatge
13
Pati
Dimecres
DOCENDO
Aerodance/Yoga
9
Gimnás
Dijous
DOCENDO
Multiesport
11
Pati
Dijous
Multiesport
Tir amb arc
12
Pati
Dilluns/dimecres
GEDEO

Escola marinera,  servei dirigit a les families que necessiten deixar els xiquets avans de les 9:00 del matí.

Escola matinera a data de 2/10/2015
Nombre d’alumnes
Hubicació
Data de l’activitat
Responsable

8
Sala de psicomotricitat
De dilluns a divendres de 08:00 a 09:00
DOCENDO


·         S’Oferiran escoles vacacionals: Escola de Nadal, Escola de Pasqua i Escola d'Estiu, per a atendré les necessitats de les famílies que treballen.

ACTIVITATS LUDICOFESTIVES FORA DE L’HOLARI LECTIU

·         Festa de Halloween, el 28 d'octubre a les 17:00h, amb un cercaviles i un berenar per als xiquets, a la qual estaran convidades les famílies , els professors i representants de l'Ajuntament.
·         Festa de Nadal, on es visitaran els Patges Reals
·         Representació de l’AMPA en les Trobades d'Escoles en Valencià, amb tallers de manualitats per als xiquets, desfilada, ...
·         Festa de Fi de Curs, amb un sopar d’alumnes, famílies, professors i representants de l'Ajuntament. Convidarem a les futures famílies sòcies del curs vinent. Hi haurà un Festival d’actuacions dels nostres alumnes i activitats lúdiques per a tots els xiquets.
·         Ofertir activitats culturals.
·         Realització de tres tallers (un per trimestre) de convivencia amb la col·laboració  de l’empresa Crea Natura Solucions Ambientals S.L., al CEA-Alberg Les Rodanes.
·         Realitzaren un viatge a l'estació d'esquí Valdelinares, a fi de fomentar la convivència entre les famílies del centre, es fará durant el rimer trimestre de l’any 2017.
·         Viatge a la piscina de torrent, a fi de fomentar la convivència entre les famílies del centre, es fará al finalitzar el curs.
·         Realitzación de les II Jornades de convivencia entre tots els alumnes de la localitat amb la temàtica dels jocs de taula.
·         Al mes de desembre realitzarem un rastrell solidari a la locatitat.

ACTIVITATS LUDICOFESTIVES DINS DE L’HOLARI LECTIU

·         L’AMPA col.labora amb el Centre en festes de Nadal, Falles, Carnestoltes, Pàsqua, o qualsevol activitat en la que requerisquen la nostra participació o ajuda.
·         Participarem en la campanya d’Escoles Solidàries, al voltant del Dia de la Pau.


ALTRES ACTIVITATS

·         Centralitzar la distribució de llibres, material escolar, agendes, llibretes de comunicats a les famílies, folis i material.
·         Oferir les togues de Graduació i birrets per als alumnes d'últim curs d'infantil i primària. A més a més es regalarà a estos alumnes la Divisa de graduació amb la seua promoció com a record.
·         Dotació a l’escola mitjaçant el rappel arreplegat per la compra de llibres de text en la editorial.
·         Continuar oferint a les famílies la Samarreta per a Actes Comuns. S'establiran 2 períodes dins del curs perquè els pares puguen adquirir-los.
·         L’AMPA pertany a la federació FAPA-València i a la Coordinadora pel Valencià Camp de Túria.
·         Continuar consegint acords amb empreses per a conseguir descomptes per als socis.
·         Col·laborarem amb les families en l’assaig dels balls del final de curs oferint un lloc adecuat per a tal fi.
  
ACTIVITATS ECONÒMIQUES:

·         Control dels comptes, llistat de socis, accés a subvencions i ajudes econòmiques.
·         Es sol·licitaran subvencions a l'Ajuntament de Vilamarxant i a la Conselleria d'Educació.
·         Es realitzaran participacions de loteria nacional del sorteig especial de Nadal, que es repartiran de forma voluntària, per a obtindre beneficies que revertir en l’AMPA.

COMUNICACIONS AMB LES FAMÍLIES:

·         S'establix una comunicació per mitjà de circulars a través dels alumnes amb la col·laboració del Centre.
·         A més s'enviaran per correu electrònic a aquelles famílies que ens comuniquen les seues direccions.
·         L'associació té a disposició de les famílies i del Centre un telèfon d'atenció: 644.74.31.40 i una adreça de correu electrònic ampavilamarxant@gmail.com
·         Al blog de l’AMPA: http://ampa-lapea.blogspot.com.es/ es penjaran els documents oficials de l’AMPA, les activitats, notícies, suggeriments de les famílies, etc.
·         A la página de Facebook: https://www.facebook.com/ampalapea
·         I al Twitter @ampalapea


La Junta Directiva realitzarà una reunió mensual com a mínim, prèvia comunicació als seus membres. A més com a mínim una vegada en el curs convocarà l'Assemblea General Ordinària a tots els associats en la sala d'audiovisuals del centre.

També es reunirà la Junta amb la Direcció del Centre a fi d'informar i coordinar activitats i idees, prèvia convocatòria, una volta per trimestre com a mínim.

L’AMPA participarà en el Consell Escolar del Centre, en el Consell Escolar Municipal, i Junta d’Escolarització a través del seu representant designat per acord de la Junta Directiva per a cobrir aquesta funció.

Qualsevol de les activitats i actuacions que proposen les comissions hauran de ser aprovades per la Junta i consultades amb la Direcció del Centre i la Regidoria d'Educació, i es realitzaran en funció que queden aprovades i es compte amb recursos materials i humans per a desenvolupar-les.


Actualment, totes les famílies del CEIP LA PEA NO són sòcies de l’AMPA.